Őskarácsonyfafüzér

Nemsokára :-) D díszíteni kell a fákat, nagy nehezen előkerülnek az egérrágta ezeréves füzérsorok aztán az óvatlanabbaknál jönnek a kékfényes nagy vörös lánggal égő lakások is.


Ezt a tüneményt ismerősöm használja, de lehet majd elüzletelem vele mert ilyen még nekem sincs!
Az hogy gyári valami orosz csoda vagy valami kőkorszaki ipari tanuló agyszüleménye az a ti feladatotok lesz eldönteni.
Nem tudom hogy ez gyári lehetett vagy házi készítésű cucc.

Mindenesetre glimmlámpás karácsonyfafüzért én se láttam még csak ezt az egyet.

Messzi távlatból így néz ki kikapcsolva:
 A dugója : 250V 6A
 Az orosz grillsütőkön is pont ilyen dugó van szóval ez is ok. :-)


Ha szétszedek egyet akkor látszik hogy egy ellenállás meg egy glimmlámpából áll az egész:


Erre az egészre meg egyszerűen ráhúztak egy műanyag hüvelyt és celluxxal rögzítették az izzóhoz lecsúszás ellen. De sok helyen elengedte a cellux így szigszalaggal javítottam.

Aztán volt olyan is ami pukkan bekapcsoláskor, annak az volt a baja hogy törött volt az izzó:

A törött glimmlámpa miatt zárlat keletkezett majd az ellenállása kiégette  a műanyag hüvelyt. Szerencsére szenesedett, nem folyt tehát tűzálló a hüvely.
Ergó teljesen biztonságos és nyugodtan fellehet majd tenni a gyantától tocsogó száraz fenyőfára is a kályha mellé. :-)



Itt a videó hogy hogyan is néz ki egybe bedugva:





Az elmúlt 50 évet is túlélték vele,ez csak erősíti azt hogy mennyire biztonságos.

Én mindig úgy raktam fel a fára a füzért hogy bedugom és mikor tekerem fel akkor észreveszem hogy hol ráz mert kirágta az egér, hol zizeg, hol van meglékelve az izzó stb így mire a fára kerül addigra biztonságos lesz mert már a legtöbb hibája kiderült.

Én most egy darab szaloncukrot sem vettem, fát sem állítok mert nincs mit ünnepelnem. Tehát most nállam nem lesz karácsonyfaborulás, kigyulladás stb. :-(


Vigyázzatok magatokra!


1 megjegyzés:

  1. Hello.Elég amatőr vagy........Szerintem ne erőltesd mert Te is elég dágványolós vagy...........................Üdv....Laci, Vill.mérnök

    VálaszTörlés