Földelőfázis - Avagy mire vigyázz ha új helyre költözöl

Az új házamban mivelhogy gázbojler van össze-vissza kerestem az éjszakai
áramot. Mert éjszakai óra van, áram nincs.
Azt hittem már ki van égve a kapcsolóóra. Erre megtaláltam.
A melléképületben van egy bojler, ami rossz és már az előző tulaj konnektort
rakott rá.
De abban sem volt áram.

A melléképületben van mégegy kapcsolótábla csak ott olvadóbiztik vannak tehát
duplán van biztosítva, idáig eljött az áram:
 A nagy fekete kapcsoló volt nekem a gyanús mert olyanokat szoktak rakni az
éjszakai áramra.

Az olvadóbiztosítékban volt éjszakai áram, a konnektorban már nem.
Onnan tudtam hogy éjszakai hogy a biztosíték helyére bekötöttem egy izzót és
akkor pörgött az éjszakai óra.
Már a biztosítékot konnektorrá akartam alakítani mikor eszembe jutott hogy a
bojler melletti konnektort is megkéne nézni nem-e ki van égve. Szétszedtem,
látom minden mindenhová be van kötve és semmi égés.

Fáziskeresővel megint nézem:
egyik lyuk: nincs
másik lyuk: nincs
földelés: voalá, megvan a fázis.... :-):-)DDDDDDDDDDDDDD


Wazze most majdnem tényleg kidurrantam....

Még jó hogy ilyen éjszakai irányfénnyel próbáltam van-e áram a konnektorban.
Azért éjszakai irányfénnyel mert annak olyan kicsi az áramfelvétele hogyha
szakadt a vezeték még akkor is világít róla. :-)
Az meg ugye tiszta műanyag. De ha a kompresszort dugom be ami földelt de
mivelhogy a földelésen fázis volt így zsibbadtam vagy esetleg talán durrantam
is volna....
De nekem még szokásom kézzel tapogatni a földelőérintkezőket. De mivelhogy
ennek a konnektornak rugós kupakja van így szerencsére most ezt elfelejtettem.
Lehet hogy csak ezért is élek.
Így is rohadt szerencsém volt hogy nem értem hozzá a földelőérintkezőkhöz.
Álmomba se gondoltam volna hogy abban van a fázis. Mert ugyebár le nem
kapcsoltam volna az éjszakait mikor szedem szét a konnektort.....

Ezért veszélyes az a szerelés ami kívülről szép de mégsem jó. Amit én szerelek
ahhoz senki nem mer hozzányúlni de még csak megközelíteni sem merik.



Nem hiszitek?

Le is fényképeztem a földelőfázist:

Konnektor:
A földelésről világít a fáziskereső:




Nem mindig a piros a tilos! :-)
Ezekután rögtön átellenőriztem az összes konnektort hogy ugyan hová van a
fázis bekötve. :-)D
Több bűvöset nem találtam. 



 
Ilyen mellékötéssel még én sem találkoztam. :-) :-)
Minden mindenhová de hogy a földet a fázissal összecserélni....


De legalább megvan az éjszakai áram.... :-)DDDDDDDDD


Szóval mindenki vigyázzon magára!

Ja és most kerestem rá a neten:
a fázis fekete, a nulla kék, és a védővezető zöld-sárga (régebben piros) szinű
kell hogy legyen.


Ui: ezért jó a földeletlen lapos konnektor... :-)

Azoknál tényleg véletlenszerűen kell bekötni.

1 megjegyzés: