Biciklimről pár kép

Szóval volna nekem egy 10+ éves biciklim. Na vajon szerintetek hogy nézhet ki?
Nézzük meg!
Ugye fontos a hajtórendszer épsége.  Nade ahhoz gondos karbantartás kell célszerszámokkal. De mikor a hajtókar tengelye megszorul, a csapágygolyók ki ki gurulnak az bezony probléma.
Sokan kérdezik hogy hogyan kell leszerelni a hajtókart? Egyszerűen... középről kitekered az anyát aztán le kell húzni a hajtókart. Ez ha van akkor leszedővel, ha nincs akkor kalapáccsal!
Ilyen lesz a hatása:
 Hát igen, egy kalapácsos leszedés után már ne is vegyél hozzá leszedőt...

Aztán ha a hajtókarok elfordulnak akkor jó ha áttudod vinni a hajtást a kerékre szalajtásmentesen. De ha nem cseréled időben a láncot, akkor az szétkoptatja a lánckereket és lehet cserélni egyszerre a kettőt. Én mivelhogy sosincs pénzem ilyesmire azért általában be is következik. A láncot láncnyúlásmérővel kellene méregetni hogy mikor kell cserélni. De ha ezt látod akkor már nagyonis esedékes a csere:


Látod hogy a lánc mennyire eláll a lánckeréktől, a kettő között fény is szűrődik át. Hát bizony, a lánc az már kuka lenne, a lánckerék is az lesz ha így használom.  De én akkor cserélek láncot mikor már szalajt. Ergó volt nekem olyan szalajtásom is amikor az első láckeréken (a képen láthatón) szalajtott a lánc.
A láncszakadástól nem kell félni, én még sosem jártam így, am onit és tanyabájkok 1000Ft-os láncai is bírják egészen szalajtásig.
De akkor is csak láncot cserélek ha szalajt valahol, mert a lánckereket egy fúrógépbe fogott köszörűfejjel ismét ki lehet mélyíteni, fogárkokat újraköszörülöm és már jó is egy darabig.
Nézzétek csak meg az alsó ismételt képet:

A váz a matricánál azért rozsdás, meg azért van lekopva a matrica mert a fúrógép tokmánya lecsiszolta. ugyanis csak arról az oldalról lehet megközelíteni a fúrógépes köszörűfejjel. És ugye kalapáccsal ezért nem akartam szétverni a bringát hogy leszedjem a lánckereket csak a köszörülés miatt.

Amúgy a hátsó láncváltót is jó ha beállítod úgy hogy ne tudjon túlváltani a lánckeréken mert annak lánc beszorulás és nagy anyagi kár (küllők, váltó törése stb).
De ha már hajtunk mint az állat akkor jó ha meg is tudunk állni. Persze lehetőleg ne ilyen fékekkel próbálkozzunk:

A világítás is hasznos ha működik, mert amíg a fékért nem addig a világításért büntetnek:
agydinamós kerék, persze úgy kaptam ezt is, gyári csatlakozó meg nincs rajta, így rá kellett forrasztanom a telefondrótot:
 


 A lámpát meg jól fel kell fogatni mert különben a rázós utak meg anyagfáradás miatt egész egyszerűen letörik:




















A csomagtartót meg pláne fel kell valahogy fogatni, persze abból és azzal amit találunk otthon:



Ja a kerekek, pláne a felnik állapotáról ne is feledkezzünk meg. Pl a hátsó fékemet már ne mis tudom használni a nyolcas, tojás meg hasonló biciklikerék alakok miatt.
Ez a felni se szerette a fékezést, meg is hajolt mérgében:

Tudod, csak guruljon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése