Elfagyott számítógép kiolvasztása

Télen nemcsak a vízvezetékeknek, akkumulátoroknak okoz problémát a hideg. Hanem bizony a gázvezeték is eltud fagyni, sőt az elektronikák sem tűrik a hideget.
Pl energiatakarékos kompakt fénycsöveknek is van külön beltéri és kültéri változata is. A kültéri az nem azt jelenti hogy vízálló hanem azt hogy a mínuszokban is betud kapcsolni. Mert kapcsolóüzemű tápegység van benne ami nem bírja a hideget. Én is sokszor jártam úgy hogy beltéri energiatakarékos izzót raktam külső világításnak és már 10 foknál halványabban világított, 0 fok alatt meg fel sem kapcsolt. A normál hagyományos izzó meg szinte korlátlan hőmérséklet-tartományban üzemeltethető a háztartásban. Tehát az udvari világításnak vagy fűtetlen helyiségeknek direkt erre a célra készült kompakt fénycsövet válasszunk de én inkább a hagyományos izzót javaslom. Az nem fázik. :-)
A normál nem energiatakarékos fojtótrafós fénycsövek viszont bírják a hideget.

De ha már kapcsolóüzemű tápoknál járunk... akkor bizony már tudjuk hogy nem bírják a hideget. A számítógép tápomat kiraktam az éjszakai mínuszokba. Reggel bedugtam és bekapcsoltam. De hiába, a régi AT tápegység 3V-ot adott le a 12V-os ágon!!!   A ventilátorra fel sem pörgött, persze ez olyan régi táp volt hogy nem volt benne thermo kontroll vezérlés. Vagyis a számítógépek nagyon nem bírják a hideget. A TV-t, számítógépet és egyéb érzékenyebb elektromos kütyüre bizony fűteni kell mert ezek a 20 fokos irodai hőmérsékletre vannak kalibrálva.
Az én gépem mikor reggelre lehűl 10 fokra a szoba hőmérséklete akkor ezzel fogad:
Már a Verifying DMI Pool Data is nehezen megy majd:
Lemezhiba
Nyomjon le egy gombot az újraindításhoz
 Windows could not start because the following file is missing or corrupt:
<Windows root>\system32\hal.dll
Please re-install a copy of the above file.

Ezeket nállam egy döglődő maxtor HDD és a hideg hozta össze, de többnyire ha vártam hogy melegedjen a gép akkor utánnra rögtön indult egy reset után. De ha nem és nagyon hideg van akkor kell neki egy kis segítség is hogy elérje az üzemi hőmérsékletet:

A tápegységet is melegítem mert gyakran ilyenkor az öreg tápok nem adják le a megfelelő feszültségeket és ilyenkor az is bármiféle galibát okozhat a gépnél...

3 megjegyzés:

  1. Nekem a Lidl-s energiatakarékos izzó rendesen világított az elmúlt héten is a fűtetlen műhelyben. bár néhány perc kellett neki, míg teljes fényerőt bocsájtott ki, de műxik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor az valószínűleg a kültéri változat lehet. Sajnos a többség nem világít a hidegben!

      Törlés
  2. "A számítógép tápomat kiraktam az éjszakai mínuszokba. Reggel bedugtam és bekapcsoltam. De hiába, a régi AT tápegység 3V-ot adott le a 12V-os ágon!!!"
    Egy közel 20 éves tápot "életveszélyes" bármikor is elindítani.
    .
    "Én is sokszor jártam úgy hogy beltéri energiatakarékos izzót raktam külső világításnak és már 10 foknál halványabban világított, 0 fok alatt meg fel sem kapcsolt."
    Mostanában bármilyen kompakt fénycsövet raktam ki a mínuszokba az azonnal elindult, csak pár perc kellett mire teljesen világított. Nincs kül illetve beltéri változata.
    .
    Amúgy mikor íródott ez a cikk? Még 2000 előtt?
    Jó lenne kiírni, hogy tudjuk menyire aktuális még az információ.

    VálaszTörlés