Labortáp házilag

A MÉH-telepen egész egyszerűen kincseket találni! Ott találtam egy motoros állítású toroidtrafót is. A trafó 0-250V-ig fokozatmentesen tudja szabályozni a feszültséget. Tehát ha neked pont 158V feszültség kell akkor azt is betudom vele állítani. Kézzel sem kell tekerni mert van rajta motor.
De sajnos burkolat nincs rajta így igen veszélyes jószág mert akárhol fogom meg szinte mindenhol ráz.
Bekötni sem volt egyszerű, párszor ledurrantottam a kismegszakítót mire rájöttem hogyan kell bekötni. De miután rájöttem csináltam neki egy burkolatot hogy egyszerűbben használhatóbb legyen. Egy számítógép gépházba drótoztam bele a toroid trafót:
A gépház elejére konnektort és egy villanykapcsolót szereltem fel:
A villanykapcsoló a toroid trafó állítómotorját kapcsolja. A motor olyan mint a mikrohullámú sütő tányérforgató motorja. Mikor feszültséget kap akkor mindig ellenkező irányba indul el mint a legutolsó üzem után. Tehát a kapcsolóval játszani kell hogy (ki/be, ki/be ki/be) mire a megfelelő irányba indul el a motor.
A PC háznak sajnos nem volt meg az oldala de egy régi bérpapírral + celluxal persze ezt is megoldottam! :-)
Oldalak nélkül:
Házilag barkácsolt gépház oldallal:

Aztán mehettek is rá a fogyasztók amiket szabályozni akartam:
A kapcsolóüzemű tápegységek trükkösek mert egy bizonyos határok közt a kimenő feszültségüket stabilan tartják. De a sima trafós vagy a sima ventillátormotorokat, izzókat simán lehet vele dimmelni! :-)
Sőt éjszakai villanyóráról a nappali villanyórát is visszalehet tekerni vele!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése