Eltört a higanyos lázmérő

A higanyos lázmérőket betiltották mert a higany annyira veszélyes méreg hogy nincs is alsó határértéke, belőle a legkissebb mennyiség is mérgező.
Az elpárolgott higany 80%-át felveszi a tüdőd és elraktározódik a szervezetedben.
Lassan de biztosan párolog.

A lázmérőben meg elég sok van, az alja nem fém, hanem csak fém színű a sok sok higanytól ami bennevan.

Ha összetört a lázmérőd akkor semmiképp se porszívózd fel! A porszívó szétporlasztja a levegőben akármilyen szűrővel is rendelkezik. Azonnal nyiss ablakot, csökkentsd a hőmérsékletet és gyűjtsd össze óvatosan egy papírlappal és rakd egy üvegbe.

A kis golyók összetapadnak, lökdösd, gurigasd a higanygolyókat mint egy hógolyót hogy minnél nagyobbra nőljön és úgy egyszerűbb egy papírlappal beterelni egy üvegbe. Türelemjáték az biztos.

Én pl vastag cellux ragasztószalaggal gyűjtöttem össze, a celluxra ráragadnak a higanygolyók és úgy egyszerűbb befogni és kidobni.
Lázmérő letört vége
 A szétgurult higanygolyók a padlón:



Majd a celluxxal való összeszedés: ( óvatosan húzd fel a celluxot a padlóról, mert ha feltéped leugrik róla)





A celluxdarabokat meg rakd egy befőttesüvegbe és dobd ki.

Ja és utánna pár hétig gyakrabban szellőztess mint szoktál mert a higany nehezen távozik a szobádból..

7 megjegyzés:

  1. A higanyt leg egyszerübben úgy tudod összeszedni felrakarítani a padlóról ha kénporral jó vastagon beszórod ( borászattal foglalkozó boltokban beszerezhető)
    A higany a kénporral higany sulfidot alkot így nem mérgező belégzés stb úrján és nem esik egyre apróbb golyókra. ( a beszórást követően várni kell néhány percet míg a reakció végbemegy).
    Remélem ezzel tudtam segíteni azoknak akiknek van még ilyen lázmérőjük, hőmérőjük és eltörött. ( már egyre kevesebb van forgalomban a betiltás óta)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  2. Nem kel lagyon dramatizálni ,porszívóval felszívni, majd kidobni a porzsákot, a lázmérőben nincs annyi higany, ami mérgezést okozhat belélegezve, azért meg ne igyátok. .)

    Tessék:
    https://www.youtube.com/watch?v=SqukwNTUeSo
    Zacher Gábor pedig tudja

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Adani biztos?? nálam tegnap törött el felporszívóztam csomót szellőztettem és ami maradt azt papírba gyűjtöttem és kidobtam a kukába

      Törlés
    2. Én ma jártam hasonlóan és én is felporszívóztam. Van ennek bármi következménye? A lázmérőre az volt írva, hogy 0,07 ml higanyt tartalmaz max.

      Törlés
  3. Én is felporszivóztam.. Nektek volt azóta gondotok egészségügyileg?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennyitől nem lesz senkinek, meg ha lesz is nem azonnal.

      Törlés