Bicikli defektjavítás

Sikerült olyan csöves helyen biciklizned ahol defektes lettél? Hát könnyen előfordul, akácok, királydinnyék, és egyéb szúrós növények a legveszélyesebbek ilyenkor nyár folyamán, Persze működik a rajzszögekkel a biciklisek ellen egyesület is tehát nincs könnyű dolgunk, sokszor visszasírjuk a tömött kereket. :-)
Lássuk képekben a veszélyeket hogy mit kell kikerülni:
Ez nem tom mi, de a vadnyugati filmekben is ilyeneket fújdogál a szél:
 Királydinnye vagy átoktüske, de ugyanaz a borzalom:

 A cipő talpába, zokniba, bőrbe mindenbe beleszúródik, persze a vékonyabb kerekeket ki is lyukasztja:
De a legbiztosabb defektet az akáctüske okozza:



Ha leeresztett a kerekünk, méghozzá teljesen és hirtelen akkor tuti biztos hogy lyukas lett a belsőnk. Tehát ha ilyesmi meglepetésre bukkanunk:

Akkor az már lyukas de nagyon. Elősszöris nézzük meg kívül hogy sérült-e a külső illetve van-e belőle kiálló rajzszög, tüske stb stb.
Mert sokszor már messziről látni a hiba okát:
De akármiért is eresztett le, ha nem szelephiba akkor bizony szét kell szedni azt a kereket.
Ha ügyesek vagyunk akkor egyetlen egy francia kulccsal is megoldatjuk, de célszerűbb ha két kulccsal próbálkozunk:
 Ha hagyományos szelepünk van akkor szétszedés előtt csavarjuk ki:


Ha kijött a kerék a külsőt le kell feszegetni valahogy, ehhez egy vékony de nem szúrós tárgy is jó, pl vékony villáskulcs, csak óvatosan nehogy kiszúrjuk a belsőt:
Aztán fújjuk fel a belsőt és hallgatózzunk honnan jön a szzszszzszsz, mert ha elég nagyra fújjuk akkor láthatóvá illetve halhatóvá is válnak a lyukak:
Ott a lyuk:


Ha megvan a lyuk akkor dörzspapírral vagy valami érdessel csiszoljuk meg a gumi felületét a lyuk körül. Ez azért fontos hogy érdes legyen a gumi felülete mert így jobban tapad majd hozzá a ragasztó.

Ha megcsiszoltuk akkor kenjük be a vulkanizálódó ragasztóval és várjunk kb 5 percet amíg egy kicsit kocsonyás nem lesz. Azért kell várni mert a levegő hatására kezdődik a vulkanizálódás. Ha rögtön rányomom a foltot akkor nem kap levegőt...

A folt minőségére oda kell figyelni, mindenféle vásáros, teszkós meg hasonlók egész egyszerűen nem jók, leválnak, minőségi foltot, pl tip-top márkájút használjunk. Kb 100 Ft /db.
Az alufóliát húzzuk le a foltról elsőnek:
és utánna helyezzük a lyukra majd jól nyomjuk, simogassuk rá:

Kb 10-15 perc eltelte után már össze is tapadtak. Akkor dolgoztunk jól hogyha a fóliát lehúzva a foltról az nem válik le. Mert ha a fólia lejön a folt meg nem akkor az ott is fog maradni tartósan:
De mielőtt összeraknánk nézzük át a külső guminak a belső oldalát hogy van-e még benne tüske, üvegszilánk homok, stb Ezeket távolítsuk el:

Majd rakjuk be a belsőgumit, helyezzük vissza a külsőt a felnire de ne fújjuk fel, majd csak akkor mikor beraktuk a helyére mert ha nincs felfújva a kerék akkor nem kell kiakasztani a féket, betudjuk gyömöszölni így fékszerelés nélkül is:
A szelepet is visszatekerés előtt nézzük meg hogy nem-e lyukas , sérült a szelepgumi:
De ha minden szép és jó akkor rakjuk össze és pumpáljuk fel. 3-4,5 bar közötti legyen a kerékpár guminyomása.  A szelepet nyálazással azért ellenőrizzük nehogy eresszen.


Defektmentes szép napot! :-)



3 megjegyzés:

  1. SZÉP a blog, de fabatkát sem ér sajnos. Lesz egy ragasztott gumiju bicajunk, amit a legelső tüske ujra kilukaszt, ráadásul egy bicikiszelepes 100 éves típusu bizonytalan szeleppel. A gumijavítás másról szól. Úgy kell megoldani, hogy éveken át ne lehessen újabb defekt, nehéz terepen sem. meg lehet csinálni, de nem így, ahogy itt ebben az egyébként kedves kis blogban van ... üdvözlettel

    VálaszTörlés
  2. Akkor legyél kedves leírni, hogy mi a te verziód.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. PROFI VERZIÓ 3 lépésben
      1- csak új belső és csak motorszelepes jó
      2. küllővédő gumi ill. kevlár alatta körben szigszallag
      3. a külsőben gumi vagy kevlár betét szépen méretben /a gumi betét a rossz belső megnyújtásával és a szelep kicsípésével készül/

      Törlés