Még mindig bicikliszerelés! Avagy hogyan tegyünk 26-os kerék helyére 28-ast.

Én csak és kizárólag nyáron nyúlok a biciklimhez, persze ha télen szorul meg egy csapágy akkor kénytelen vagyok télen is.

De ha van rá lehetőség csak nyáron, így legalább nem fagyok szét szerelés közben. A világításért pontosabban annak hiányáért sokszor húzták ki a szelepem a sünök, meg volt pár alkalom mikor 1-2 ezer Ft-ot zsebbe vagy csekkre kellett fizetnem.  De ha még a nem működő fékért... de neeem... világításért.
Ezért az első kerekem helyére amiben egy jó nagy tojás volt, meg nyolcas is (ezekkel nem kompatibilis sem a normál dinamó, a fék meg pláne nem) ezért vettem egy új agydinamós kereket. Ja hogy ez kb 28-es kerék? Sebaj, ez még belefér. Egy kis ügyeskedéssel bement a 26-os kerék helyére a 28-as is. Na, máris van világításom. Sajna az agydinamóhoz nincs meg a gyári csatlakozó, ezért a lámpákhoz menő telefonzsinórt kénytelen voltam beforrasztani majd odaszigszalagozni a kimenethez:

Hopsz, de egyvalamire nem gondoltam, a nagyobb kerékkel nem kompatibilis a V fék... sebaj erre is rögtönöztem egy megoldást. A fékkarokat átfúrtam egy fúrógéppel és oda csavaroztam belea a fékpofákat. Így mostmár a fékpofa is megfelelő magasságban érintkezik a kerékkel:

A fúrógépem sem mai csirke:


1 megjegyzés: